2011. augusztus 10., szerda

Almás krémes

Legalább két éve vár rám ez a recept!
Hiába is kérdeznétek nem tudnám megmondani, miért nem kerítettem még sort az elkészítésére.
Valamikor, valahol kóstoltam már ilyen sütit, és mélyen az emlékeimbe rögzült.
Vannak nálam ilyen d':)effektek mikor érzek egy ízt, egy illatot ,és nem tudok továbbsiklani felette,csak próbálom felidézni ,hogy mikor és hol...
                                                                          több kevesebb sikerrel:)

A recept alapján elsőre nem szavaztam túl nagy bizalmat neki, de kellemesen csalódtam.


A kép nem lett túl szép, mert a csokimáz olvadt volt,így jobbat nem bírtam kihozni belőle...:(
Az íze viszont feledteti a kinézetét..:)


Hozzávalók:

Piskótához:

6 tojás
12 dkg kristálycukor
12 dkg liszt
1 kg alma
1 csomag vanília cukor
  fahéj

Krémhez:

4 csomag vaníliás pudingpor
1 liter víz
8 ek kristálycukor
6 tojásfehérje

Máz:
5 ek porcukor
3 ek forró víz
2 ek kakaó
5 dkg vaj  + 10 dkg étcsokoládé

Elkészítés:
Az almát meghámozzuk, megmossuk, majd vékony szeletekre vágva rétegezzük egy sütőpapírral kibélelt tepsiben. Megszórjuk vaníliás cukorral,és egy kevés fahéjjal.
A piskótát szokásos módon kikeverjük 6 tojásból. Majd ráöntjük az almára, és előmelegített sütőben kb 25 perc alatt megsütjük.

Kiborítjuk, az almás fele lesz felül. Elkészítjük a krémet.
A pudingporokat 3 ek cukorral, és 1 liter vízzel megfőzzük.
A tojásfehérjéket 5 ek cukorral felverjük, s még melegen összekeverjük a pudinggal.
Elsimítjuk az almás piskótán,s ha kihűlt elkészítjük hozzá a csokimázat.

A mázhoz a hozzávalókat gőz felett felolvasztjuk, majd elkeverünk benne egy tábla felkockázott étcsokoládét.
Rásimítjuk és már csak várunk hogy az ízek összeérjenek....


5 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet ez a süti. Engem cseppet sem zavarna az az olvadt csokimáz... ;D

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta lett! Akár hiszed akár nem ma csináltam pont ezt a süteményt amit feltettem, nem teljesen azonos a recept!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet ez a suti! Kiprobalom!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta lett és a recije sem bonyolult:)

    VálaszTörlés
  5. Köszi Petra!

    Éva! Vannak ilyen véletlenek:) Én is jártam már így , és ráadásul szinte azonos recepttel, azóta sem tettem fel a recit:(
    Kíváncsi vagyok neked hogy ízlett??
    Cserélünk egy szeletet?! :)
    Jó lenne ilyenkor több variációt megkóstolni..:)


    Angi! Adela! Adry!
    Próbáljátok ki egyszerű, és fincsi:)

    VálaszTörlés