2011. január 26., szerda

Lajcsi szelet

Még egy sütivel bővült a kedvencek sora...
                                             A receptet itt találjátok:)

  Én ezekkel az arányokkal dolgoztam:
 
Lajcsi szelet
Tészta hozzávalói és készítése: 3 ek. kakaópor, 3 ek. méz, 3 egész tojás, 30 dkg cukor, 7.5 dkg vaj, 60 dkg liszt, 3 k.kanál szódabikarbóna. A lisztbe keverjük el a szódabikarbónát. A többi hozzávalót egy tálba teszünk és gőz felett 5 percig kevergetés közben felfőzzük, levesszük a tűzről és belekeverjük a lisztet. A tésztát három felé osztjuk és darabonként kb. 30 * 24-es lapot nyújtunk belőle. A lapokat villával megszurkáljuk, hogy ne hólyagosodjon. 180 fokon kb. 10 perc alatt megsütjük.
Krém hozzávalói : 2cs. vaníliás puding, 2cs. puncs (eper, málna, a lényeg hogy rózsaszín legyen), 2 * 6 dl tej, 2 van.cukor, pici rum, vagy rum aroma, 25 dkg margarin, 20dkg porcukor.
Krém elkészítése :  A 6-6 deci tejben felfőzzük a pudingporokat. Ha kész akkor a vaníliásba a vaníliás cukrot, a rózsaszínbe pedig a rumot tesszük. Megvárjuk míg a pudingok kihűlnek. A margarint a porcukorral kikeverjük és ketté választjuk, és a két fajta pudinghoz keverjük.  Először a vaníliás pudinggal kenjük meg az első lapot, a következőt a rózsaszín pudinggal, és ráhelyezzük a 3. lapot. Legalább 1 napig állnia kell, hogy megpuhuljon. A tetejét csokimázzal bevonjuk.


Hát nem vagyok egy egyszerű eset, ezt a receptet kb 2 éve kértem kölcsön. Azóta készülök rá hogy elkészítem. Aztán mindig valami más mellett döntök mivel nálunk azok a sütik melyeknek egy napot állniuk kellene általában kiesnek a bizalmi körből...
Pedig azért egy kettőnek mégis csak kell helyet szorítani hiszen ez is egy igazi finomság.
A nagy várakozás vége az lett hogy nem is a saját receptem alapján készítettem mert abban csak sima puding volt krémnek betöltve. De azért még őrzöm egy darabig mert nem mindennap kapok emailban  így receptet :)
Megmarad mint kedves kis emlék :)


Csoki máz:
5 ek porcukrot, 3 ek forró vizet , 2 ek kakaót, és 5 dkg vajat, gőz felett felolvasztunk, majd beleolvasztunk még 10 dkg csokit.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon étvágy gerjesztő:-)

    Légyszíves nézz át hozzám,szeretnék adni Neked valamit!

    VálaszTörlés